سرور 3 تراوین

تجربیات و آموزشهای بازی تراوین

سرور 3 تراوین

تجربیات و آموزشهای بازی تراوین

معایب و مزایای گرفتن دهکده در منطقه خاکستری

با سلام خدمت دوستان عزیز لازم دونستم در مورد گرفتن دهکده در منطقه خاکستری مطالبی رو به عرض برسونم . این مطلب مخصوص تراوین ورژن چهار می باشد.


دوستان عزیز با دقت به لینک زیر توجه کنید
http://travian-reports.net/ir/report/736114f964a,7361164b0ea
علی 2113بازیکن
همون طور که میبینید دهکده جدیدشو یعنی دهکده علی 2113
رو در منطقه خاکستری گرفتن و بعد از 14 ساعت از دهکده ناتارها بهش حمله شده .برای اینکه شما بتونید در منطقه خاکستری دهکده خودتونو حفظ کنید موارد زیر ضروری هستش.
ناتارها ساختمانها رو میزنن برای همین شما یک مخفیگاه رو سطح 10 کنید و بقیه جاها ی خالی مخفیگاه سطح 1 یزنید و تمام منابع رو قبل از حمله ناتار سطح 1 کنید اینطوری از صفر شدن دهکده جلوگیری میشه .

مزایای تاسیس دهکده در منطقه خاکستری :
• تمامی واحه ها در منطقه خاکستری 50% بوده ، خشت ، چوب ، آهن و ترکیبی .
• 15 کراپ و 9 کراپ های بساری در اون منطقه کوچک یافت میشود و با وجود واحه های 50% میتوان 15 کراپ یا 9 کراپ 150% به راحتی پیدا کرد .
• به دلیل اینکه دهکده های واندر ها از ابتدای بازی معلوم هستند ، شما میتوانید از ابتدای بازی برای ww خود دهکده های ساپرت تعبیه ببینید ( میتونید فکرش رو بکنید که چی میشه ! ) .
• نزدیک شدن به مرکز به شما فرصت خوبی برای حمله به دشمنانتان را میدهد .
• چون کتیبه های بزرگ ( معمولا ) و کتیبه های منحصربه فرد ( یقینا ) در مرکز هستند و ناتارها در آنجا تخمریزی میکنند ، فرصت خوبی برای گرفتنشون به وجود می آیدلازم به ذکر هستش هر 13 دهکده واندر WW
• در منطقه خاکستری با مختصاتهای زیر هستن همه عزیزان بعد از مدتی قدرت اینکه دهکدههای واندر رو چیف کنن رو دارند فقط لازم دوستم اینو بگم که عزیزان برای رسوندن واندر به لول 100 باید هزینه زیادی پرداخت بشه .

• 25)|(126‎ WW Village 15)|(15‎ WW Village 0)|(21‎ WW Village -15)|(15‎ WW Village -21)|(0‎ WW Village -15)|(-15‎ WW Village 0)|(-21‎ WW Village 15)|(-15‎ WW Village 21)|(0‎ WW Village 6)|(11‎ WW Village -8)|(9‎ WW Village -11)|(-5‎ WW Village 2)|(-12‎ WW Village
.
معایب تاسیس دهکده در منطقه خاکستری :
• دهکده های تاسیس شده در منطقه خاکستری بدون امتیاز فرهنگی است . این مشکل را باید با آثار هنری برطرف کرد . یقینا شما نیخائید که بیشتر از 2 یا 3 دهکده در آن منطقه بزنین ، برای حل این مشکل میتونین چند دهکده در خارج از منطقه خاکستری احداث کنین .
• همچنین ، شما در هر لحظه ممکن است مورد حمله با منجنیق از طرف ناتارها قرار بگیرین ( در این مورد صحبت خواهیم کرد ) .

آماده شدن برای تاسیس دهکده :

باید قبل از اقدام به تاسیس دهکده در منطقه خاکستری مدتی فکر کنین و بررسی های اولیه رو انجام بدین ، اگه احساس میکنین لزومی به تاسیس درهکده در منطقه خاکستری ندارین از این کار منصرف بشین .
1. داشتن طلا خیلی سودمند هست ، مطمعنا لزومی به گفتن من نداره که تاکید کنم طلا بگیرین ، چون سیاست شخصی ما نخریدن طلا هست ، ما اجناسی که در ماجراجوئی به دست میاریم رو به فروش میذاریم و با استفاده از صرافی به طلا تبدیل میکنیم ، ( اوایل سرور نقره خوبی به تله و اجناس دیگه مثل سطل میدن ) .

فعال کردن کلوپ طلائی هم از نکات مهم است .
2. داشتن منابع بالا ، احتمالا از انتظار کشیدن دیوونه میشین موقعی که منابع نداشته باشین برای بالا کشیدن زودهنگام دهکدتون و ممکنه هر لحظه هم از طرف ناتارها مورد حمله قرار بگیرید .
3. توسیه من به شما اینه که بازارتون سطح بالا تر از 15 باشه اگه 20 باشه که عالیه و با تاسیس تجارت خونه ارسال منابع بهتر صورت میگیره ( در ثانی امتیازفرهنگی هم بدست میارین ) ، نژآد توتن و گل بهتر از نژاد رومن البته در تجارت هستن ، تجار رومن کند ترین و کم ظرفیت ترین تاجرهای تراوین هستن .
4. اگر بتونین با لیدرتون صحبت کنین و قانعش کنین بابت ارسال MM تا هم اتحادیاتون هم برای شما منابع ارسال کنن ، خیلی عالی میشه ، چون با کمک کردن اونها به شما ، شما هم در آینده با کمک به واندر میتونین جبران کنین یا در حین بازی منابع ارسالی رو برگردونین .
5. میتونین با خرید کتاب دانش تمام امتیازات قهرمان رو به منابع بدین و قبلش باید در دهکده مورد نظر عمارت قهرمان تاسیس کنین تا با ارسال قهرمان به اونجا تاثیرش رو ببینین ، در غیر این صورت ( یعنی تاسیس نکردن عمارت قهرمان قبل از ارسال ) منابع دهکده ای که آخرین بار قهرمان در آنجا بوده افزایش پیدا میکنه .
6. پاداش هائی که کاردان به شما اول بازی میده ، فقط مراقب باشین ظرفیت ذخیره سازی انبارتون کمتر از منابعی که کاردان میده نباشه ، به عنوان مثال :

بعد از رساندن اقامتگاه یا قصر به سطح 10 کاردان به شما 3400 چوب ، 2800 تا خشت ، 3600 تا آهن و 2200 تا گندم پاداش میده ، که برای گرفتن این پاداش تا منبعی ضایع نشود به انبار سطح 5 که 4 کی منبع رو ذخیره میکنه و به انبار غذا سطح 3 که 2300 تا میزان ذخیرش هست نیاز دارین ، سازنده های ورژن 4 تدابیری اندیشیدن تا راحت تر از ورژن های قبلی از پاداش های کاردان بهره ببرید .

بعد از ارسال مهاجر :

بعد از اینکه مهاجر هارو ارسال کردین ، بعد از رسیدن مهاجر ها ممکنه شوک به شما دست بده ، چون 14 موج از طرف ناتارها با کاتا مورد حمله قرار میگیرید ولی هدفگیری کاتاهای ناتارها توی اون 14 اتک که در 24 ساعت معمولا انجام میگیره کاملا تسادفی هست ولی 2 تا هدف رو میزنن که با 14 حمله 24 تا هدف رو میزنن ، درضمن این رو هم بگم که زمان اتک ها نسبت به اتک های اولیه کاملا سریعتر ارسال میشن .

انواع بازیکنان در تراوین

بازیکن ها توی تراویان به چند دسته تقسیم می شوند

1-بازیکن های حرفه ای:
که معمولا یه چیزی حدود 16 تا 18 ساعت آنلاین هستن
و یه برنامه ریزی کامل برای شروع بازی داشتن و معمولا رنک اینها یه عددی بین 200 تا رتبه 1 سرور

2- بازیکن ها نیم حرفه ای
به نظر من این گروه بهترین گروهی هستن که باید توی یه اتحاد جمع بشن این عزیزان هم یه تایمی حدود 10 تا 12 ساعت آنلاین هستن
ولی دقیقا برنامه ریزی کاملی رو انجام ندادن یا نکاتی رو توی بازی رعایت نمیکنن
به عنوان مثال یادشون میره جشن بگیرن :دی

3- بازیکن های معمولی
این گروه رو میتونید بینشون بازی کن های حرفه ای ولی بازنشسته هم پیدا کنید که فقط به هوای اینکه یه اکانتی داشته باشن
که روزی یکی دو بار بهش سر بزنن یک اکانت رجیستر کردن
ولی خوب همگی میدونیم که اینها تعدادشون خیلی کمه ........
اکثر افرادی که فارم میشن البته به تعبیر عمومی بین همین عزیزان هستن


4- بازیکن های کاملا آماتور :
خوب این دوستان هم آنلاین هستن ولی اصلا نمیدونن که باید چه کاری بکنن !!
به عنوان مثال یکی از دوستان از من پرسیدن که :

دوست عزیز لطفا برای من توضیح بدید که چطوری میتونم توی دهکده خودم موش تربیت کنم ؟ گفتم: امکان پذیر نمیباشد

فرمودند:
ببین اگر بلد نیستی بگو بلد نیستم من رو نپیچون

ترفند تراوین برای روزهای تاسوعا و عاشورا

تو این دو روز عاشورا تاسوعا در دنیای تراوین و سرورهای مختلف اون هیچ نیرویی از بی گندمی نمیرن و گزارشی برای هیچ حمله ای نمیاد یعنی اگه کسی اتکش در این دوروز به شما بخوره هیچ جنگی رخ نمیده

در این روز نیروهاتون ار میتونید بریزید تو یکی از فیدراتون که تولید گندم پایینی داره و انباراتون را پر گندم کنین چون نیرو ها از بی گندمی نمیمیرن یا اینکه نیروهاتون را بفرستید تو یکی از فارم هاتون که میدونی کسی روش نمیره و تا برگردونتشون فقط باید دقت کنید که قبل اینکه این دوروز صلح تموم بشه نیروهاتون را بک کنیدا که یهو از بی گندمی یا زیر حمله هایی که روی فارماتون میاد قرار نگیرن

آخربازی در تراوین

آخر بازی چیست؟
اخر بازی زمانی است که ناتارها تخمریزی می کنندکه حدودا 300 روز بعد از اغاز سرور است(100روز برای سرورهای سریع)
نا تارها چه کسانی هستند وچرا در سرور ظاهر خواهند شد؟
ناتارهاقبیله ای هستند که به صورت اتوماتیک توسطtravian Developreها کنترل می شوند وهدف از ظاهر شدن آن ها تمام شدن سرور است ناتارها پس از 300 روز در14 دهکده تخمریزی می کنند آنها به جز پایتخت خود 13 دهکده دارند12 تای انها به صورت مساوی و تصادفی در هر4 ربع بازی قرار میگیرند(هر ربع 3 دهکده ناتار)ویکی از انها در نزدیکیه (0و0)قرار خواهد گرفت پایتخت ناتارها همیشه در(400و400)ویا نزدیک ترین جای ممکن که دهکده ای نیست،خواهد بود اتحادی که بتواند یکی از دهکده های ناتارهارا تسخیر کند و در آن عمارت جادو(ww) بسازه وعمارت را زودتر به لول 100 برسونه برنده سرور خواهد بود
wwچیست؟
wwعمارتی است که باید ساخته شود تا یک اتحاد پیروز شود ساختن این عمارت بسیار پر هزینه است(در این اینجا میتوانید هزینه ی ساخت آن را ببینید)
 کسی به تنهایی نه از ساختن WW بر میاد نه ازدفاع کردن در مقابل مها جمین چون دفاع ازww نیازمند ملیونها نیروی دفاعی خواهد بود
اگه کسی نتونه wwروبه لول 100 برسونه چی میشه؟
اگه بازی زیاد طول بکشه ، اونوقت خود سرور میتونه بازی رو بدونه برنده اعلام کنه ویا ناتارها خودشونwwرو بسازن وبازیو ببرن
GGوGWچیست؟
منظور از GGانبار گندم بسیار بزرگ وازGW انباربسیار بزرگ است که این ساختمانها را فقط در WWمیشه ساخت
خزانه چیست؟
اگر خزانه لول 1 داشته باشی میتونی بیبینی دهکده های نقشه ناتارها کجا ازاد شدن. اگه لول 10 باشه میتونی به ناتارها حمله کنی و نقشه ساختمان رو بدزدی حالا اونم شرایط خدشو دارهکه توضیح داده میشه

اتحادها

متا چیست؟
از اونجایی که WW نیاز مند دفاع ومنابع بسیار زیادی هست بنابر این ممکنه در اواخر بازی چند اتحاد با هم متحد شوند تا از یک یا چند WW دفاع کنند این اتحاد ها گذشته ی یکسانی نداشته اندو بال هم محسوب نمی شده اند بنا براین به انها متا گفته میشود
ایا متا ها می توانند به صورت ضربدری در دوناحیه باشند؟
فرق متا با اتحادیه ها در اینه که،اتحادیه ها باید بتونن به هم در مقابل هجوم دشمنان یا حمله به دشمنان کمک کنند. ولی متا ها فقط می خواهند که به WW کمک کنند و به دشمن به صورت از پیش هماهنگ شده حمله کنن و از اونجایی که سرعت در اخر بازی مهم نیست ، پس فاصله متا ها از هم مهم نیست.
روزی بیشتر از یک ساعت تولید میشه به WW فرستاد؟
شما هر چقدر بخواهید میتونید به WWمنابع ارسال کنیدواونجا دیگه MH کسی رو مواخذه نمی کنه وگرنه خیلی از نیروهای دفاعی توی WW از گرسنگی میمردن

اطلا عات مربوط به دهکده ها و نقشه های WW

اطلا عات مربوط به دهکده های WW
هیچکدوم از 13 دهکدهWW،دیوار، قصر و اقامتگاه ندارند پس حملات رو برای تسخیر این دهکده ها بدون دیوار کوب ومنجنیق انجام بدید وگر نه کلی ضرر میکنید
توی WWپس از تسخیرش هیچ طلایی نمیشه استفاده کرد تعدیل منابع و ساخته شدن در لحظه اونجا وجود نداره ولی در یک لحظه میشه دوتا لول ازWW هارو به صورت اماده باش برای ساخت داشت(98 داره ساخته میشه و99و100 اماده باش هستند)
نیروهادرWW نصف حالت عادی غذا می خورند پس هر دو سرباز یک گندم مصرف میکنن.
WW وقتی به لول یک میرسه میشه روش اسم گذاشت
ارتش ناتارها درWW
در تمامیه سرورها ارتش ناتارها برای دفاع از WW بود
ولی به جز TRAVIAN DEVELOPER ها کسی نمیدونه که قدرت هر نیرو چقدره ولی تجربه نشون داده که با یک ارتش  50،000  میشه WW رو تسخیر کرد ارتش بزرگتر از این رو هم بفرستین که چه بهتر
کسایی برنده سرور خواهند بود که بدونن چه کسی در چه زمانی به کجا حمله کنه، حتی قبل از تخمریزی ناتارها
دهکده های نقشه WW

این دهکده ها1تا2 هفته بعد از دهکده های WW تخمریزی میکنند ومقدار ارتش دفاعی شونم همون قدره به صورت رندم در هر 4 ربع پخش میشن ولی هر ناحیه یک حداقلی رو خواهد داشت
چرا دهکده های نقشه WW مهم هستند؟
دهکده های نقشه ww خیلی مهم هستندزیرا توسط اوناست که میشه ww رو توی دهکده ww ساخت.کسی که مالک دهکده wwاست توسط یک نقشه ww میتونه ww رو تا لول 50 بالا ببره ولی برای ادامه اون تا لول100 یه نفر دیگه دقیقا توی همون اتحاد باید نقشه wwدیگه رو داشته باشه
چگونه نقشه ww رو از ناتار ها یا یک بازیکن دیگه بدزدیم؟
1 بازی کنی که میخواد نقشه ww رو بدزده باید تو شهر ی که از اون میخواد حمله کنه یک خزانه لول 10 داشته باشه.
2خزانه ای که الان توش نقشه ww ازش محافظت میشه باید خراب شه
3قهرمانی که از شهر ی که خزانه لول 10 داشته وبه خزانه حریف حمله کرده باید بعد از اینکه خزانه حریف خراب شد از اون جنگ جون سالم به در ببره چون این فقط قهرمانه که میتونه نقشه ww رو بدزده. حمله هم باید روی مد عادی باشه.
همه این کارا رو یه نفر می تونه انجام بده یا اینکه 3 نفر وهر مرحله رو یکی انجام بده

ویژگیهای دیگر

شبا هت های بین دهکده های WW ودهکده های نقشه نا تارها:
1 هر جفتشونو میشه تسخیر کرد
2 جفتشون نیرو ها تدافعی هم اندازه دارن
3 هیچ کدومشون دیوار اقامتگاه یا قصر ندارن
تفاوتهای بین دهکده های WW ودهکده های نقشه ناتارها :
1 توی دهکده های WW میشه WW ساخت ولی تو دهکده های نقشه نا تارها نمی شه
2 بعد از تسخیر ، توی دهکده های WW نمیشه طلا استفاده کرد ولی اگه کسی دهکده های نقشه نا تارها رو خواست تسخیر کنه میتونه توش طلا هم استفاده کنه
3 دهکده های WW رو باید تسخیر کرد ولی دهکده های نقشه نا تارها رو لزومی نداره تسخیر کنی چون توش پر از مخفیگاهه و بی ارزشه
حملات ناتارها
ناتارها فقط از پایتخت خودشون حمله میکنن و فقط هم به WW حمله میکنند. هیچ و وقت هیچ کسی رو جاسوسی نمی کنن و اگه بشون هم حمله کنید بهتون حمله نمی کنند.
ناتارها هر 5 لول که از لول 5 WW  شروع میشه به WW حمله میکنن تا زمانی که WW برسه به لول 95 که از اونجا هر 1 لولی که WW بالا بره بهش حمله میکنن
حمله ناتارها در دو موجه، موج اول پاکسازی که برای تضعیف نیروهای تدافیعه و موج دوم شامل منجنیق و نیروهای کافی برای پشتیبانیه که هدفشم فقط لول WW است
پایتخت ناتارها
یک دژ غیر قابل تخریب سعی نکنید که به پایتخت ناتارها حمله کنید یا جاسوسی کنید چون اونجا بی نهایت تله داره که اصلا پر نمیشن ونیرو هاتونو برای همیشه از دست خواهید داد.
فرستادن دفاع برای ww هایی که دشمن قراره تصرفشون کنه !
ایده خیلی خوبیه ! ولی امکان پذیر نیست چون ناتارها نیروهای تدافعی رو سریع بر میگردونن

استرا تژیها - نقشه ها و انتخاب نژاد

چیکار کنم تا نقشه ام دزدیده نشه
اگه فکر میکنین که میتونین نقشه ww رو یه جا نگه دارین واز همون دهکده دفاع کنین خیلی زود یه بازنده خواهید بود بازیکن باید تو خیلی از دهکده هاش خزانه لول 10 داشته باشه تا بتونه سریع نقشه رو جابجا کنه
ویک قهرمان زنده داشته باشه واز طلا خیلی استفاده کنه تا اگه خزانه ها خراب شدن سریع بتونه اونا رو بسازه ونقشه رو جا به جا کنه.
چه نژادی بهترین نژاد برای دفاع از ww است؟
جواب درستی به این سوال نمیشه داد تا حالا همه ی نژاد ها مدافع WW بودن وسرور رو هم بردن
اگر حریف یک ارتش بزرگ با تعداد دیوار کوب قابل توجهی داشته باشه اونوقت دیوار رومیها با کمترین تلا شی فرو میریزه و ضعیفترین نژاد برای دفاع از WW خواهند بود . اگه نه اونوقت رومیها با استفاده از قدرت دیوارشون بسیار قدرت مند خواهند شد. از اونطرف توتن ها دیوارشون استحکام بیشتری داره والبته قدرت کمتر .اگه شما مجبور باشین پشت سر هم پس از یک حمله دیوار رو برای رومیها UPGRADE کنین اونوقت زمان رو از دست خواهید داد
هر ثانیه مراتن WW ارزشمنده . گول ها هم نژاد بینابینی در این مورد هستن.
توی سرور های جهانی بیشتر از توتن استفاده میکنند وبه نظر برخی لیدر های اتحاد ها این مساله  
که توتن باید مدافع باشه به عنوان قانون تعریف شده

استراتژی حمله

یه ایده ی خوب اینه بیبینی ناتارها کی به کدوم WW حمله میکنن و تو از اونها به عنوان موج پاکسازی استفاده کنی ودقیقا نیروهای هجومیتو بعد از حمله ناتارها رو WW حریف بنشونی .
همه چیو باید بزنه تو WW ؟
جواب GW است زیرا برای ساخت اون زمان بیشتری نسبت به WW لازمه دلیل دیگه ای هم هست که وقتی WW به لول 40 یا 60 میرسه دیگه کاتا ها نمیتونن زیاد لول WW رو پایین بیارن ولی GW چون لولش 20 است راحت تر پایین میاد ولی زمانی که WW نزدیک 98 میشه دیگه باید WW رو نشونه رفت چون 99و 100 رو میشه در حال اماده باش نگه داشت .

حمله ودفاع

دفاع رومیها : فقط  praetorian
دفاع گولها : در ابتدای دوران ww فقط phalanx ها به عنوان دفاع در ww قرار می گیرند ولی پس از مدتی از اونجایی کهdruider ها بهترین اسبهای دفاعی هستند اونا هم به ww به عنوان مکمل  praetorian اضافه میشن .اگه دفاع کم بود تو ww اونوقت haeduan ها هم ارسال میشن .
دفاع توتن ها spearman :
اگه دفاع کم بود تو ww اونوقت paladin ها هم ارسال میشن.
قهرمان : قهرمانو اگه واسه حمله نیاز ندارین بفرستین به ww
settler با توجه به اینکه هم دفاع در مقابل پیاده نظامش هم سواره نظامش 80 است ، توی ww میتونه قرار بگیره .
حمله

Ipmerian + Equite caesaries + Rams + cataupult + Hero  :رومیها
Swordman + Haeduan + Rams + cataupult + Hero :گولها
Clubs + TK + Rams + cataupult + Hero توتن ها
یا
Axeman+ TK + Rams + cataupult + Hero
ویا
Clubs + Axeman+ TK + Rams + cataupult + Hero
اگه هر چقدر هم ارتشتون بزرگ باشه مشکل گندم پیدا نمی کنید وکسی هستید که میتونین بدون توقف توی پادگانتون ﻧ Club تولید کنین . از اولی استفاده کنین که قدرتش با توجه به سریع ساخته شدنش بیشتر از Axeman است ولی خیلی مصرف گندمش بالاست .
اگه اینطور نیست از دومی استفاده کنین .حالت سوم هم حالت بینابینه معمولا توتن ها حالت دوم رو انتخواب میکنن .
دوروش برای ساختن ww وجود داره
1 روش اول داشتن ساختمان هایی که منابعو حفظ می کنند که اول Garnary  وWarehouse وبعد GG.وGW
در واقع روش اول این رو بیان میکنه که باید فضا وجای کافی برای منابع وجود داشته باشه تا کسی که دارنده ww هست اون رو بتونه تا لول 100 بدون توقف بسازه
2روش دوم برای کسی که دارنده ww هست اینه که باید با گذشت زمان و بر طبق پیشرفت منتج شده هم ww وهم منابع را ارتقا دهد این استرا تژی این رو بیان می کنه که دارنده ww باید زمانی که می تونه ww رو ارتقا بده
و وقتی که نیاز داره انبارها رو ارتقا بده
معایب ومزایا برای هر کدوم از روشها وجود داره .
مزیت روش اول : اینطوری وقتی که شروع به ساختن ww می کنیددیگه بدون توقف جلو میرین وهمچنین میتونین کل دفاع مورد نیاز رو جمع کنید
ایراد روش اول : این طوری اعضای اتحاد میبینن که لول ww اونها جلو نمیره در حالیکه لول ww بقیه داره جلو میره واین ممکنه به لحاظ روحی به اتحاد اسیب برسونه که روحیه توی ماراتن ww بسیار مهمه .
مزیت روش دوم این طوری اعضای اتحا د می بینن که لول ww اونها داره جلو میره که از نظر روحی خیلی خوبه والبته درسته اینطوری ممکنه بهش حمله شه ولی وقتی یک متا ، دوتا ww داشته باشه اونوقت میتونه کمی مطمین باشه که به ww دوم حمله نمیشه .
ایراد روش دوم : محدود بودن ساختمان های منابع اجازه نمی دهد که مقدار زیادی نیروی دفاعی ومنابع نگه داشته بشند واونوقت اگه زیاد بهش حمله شه مساله به یه معضل تبدیل میشه .

اصطلاحات رایج در بازی تراوین

خیلی از دوستان نیز در مورد فرهنگ اصطلاحات تراوین صحبت کرده بودند


۱ـ فارم:  در معنی لغوی یعنی مزرعه - یعنی شما مزرعه فردی دیگر هستید. در بازی فارم به افرادی گفته میشه که به هر دلیلی نمیتونن خوب بازی کنند و دیگر بازیکنان با حمله به این بازیکن منابعی رو از بازیکن غارت میکنند. بازیکنی که فارم شده خیلی راحت میتونه خودش رو از اون حالت خارج کنه ولی اغلب بازیکنان فارم به دلیل اینکه وقت زیادی برای سرزدن به اکانت و بازی ندارند و تها بازی میکنند فارم میشن.



۲ - اتک : وقتی به فردی حمله میکنید میگویند به اون فرد اتک دادید


۳- دف : همون دفاع خودمونه


۴- اتک فیک یا فیک دادن : شما با یک عدد نیرو به یک نفر حمله میکنی

به این نوع حمله که برای گمراه کردن فرد به کار میره فیک یا حمله جعلی یا دروغی میگن


۵- کاتا : یعنی منجنیق


۶- رمر : به دژکوب میگن


۷- همر : همر به معنی چکش و به ارتش هجومی بزرگ میگن.همر دو بخشه.۱ـهمر دفاعی.۲ـ همر هجومی


۸- چیف : شما رئیس یا سناتور یا رئیس قبیله (بستگی به نژاد) میگیری و در صورت داشتن شرایط دهکده یه نفر رو صاحب میشی (بحث در این مورد مفصله و بعداْ بهش میپردازیم) به گرفتن یه دهکده با رئیس چیف کردن میگیم


۹ـکانتر اتک: وقتی یه نفر به شما حمله میکنه شما با نیرو هاتون جاخالی میدید.بعد باید نیروهاتونو طوری برگردونید که دقیقا یک ثانیه پس از رسیدن حمله ی طرف به دهکدتتون نیروهاتون برگرده

بعدش هم سریع بهش حمله میزنی و با اختلاف ۱ ثانیه نیروهات بر میگردن.این هم قانون تراوینه که نمیشه بعد از یک ثانیه برگشت نیرو هات باهاشون جاخالی بدی.حتی با طلا

چیزی رو نگفتم بگید


10- نوب:یعنی تازه کار


11- پارکینگ:یه دهکده ی ۱۵ گندمی که به درد همر سازا میخوره رو میگن.نیرو ها رو میفرستن واسه پشتیبنی در اونجا که تلف نشن


12- کراپ لاک:جلوی گندم یکی رو گرفتن(گندم بند)


13- موج:وقتی از یکی ۳ تا اتک بهت برسه اتک اول موج پاکسازی باشه رو میگن


14- رسورس لاک:جلوی منابع رو گرفتن


15- دیوار شدن:همر دفاعی داشتن


16- کپ:مخفف کپیتال یعنی پایتخت


17- پوشینگ:حمایت یک اتحاد در ۱۵ کراپی برای واندر(عمارت جادو)یا گارد هجومی



البته دنیای تراوین بازها اصطلاحات زیادی داره که باز هم به مرور برای علاقه مندان ارائه خواهدشد.