در این بازی که معمولا حدود ۱۲ یا ۱۳ ماه طول می کشد داستانی وجود دارد که
بعضی موافق و بعضی مخالف ان هستند در این بازی بعد از گذشت حدود شش ماهه
یعنی در اواسط بازی قومی وارد میشوند به نام قوم ناتار ها این نژاد وحشی
ترین نیرومند ترین پر قدرت ترین و با ارزش ترین و تخربگر ترین سرباز ها را
دارا می باشند ناتار ها تنها با یک اکانت بر روی جهان تراوین قدم می گزارند
که این اکانت در نخست دارای ۶۰ دهکده می باشد که هر دهکده حاوی یک کتیبه
است بازیکنانی وجود دارند که در خود توان مقابله با وحشی گری های این قوم
را می بینند انان می توانند با حمله به این دهکده ها و تخریب خزانه ی ان
کتیبه ی داخل دهکده را ربوده و از ان خود کنند این کتیبه ها نام ها و
مکانات متفاوتی دارند از جمله کتیبه ی گیچ کننده هر کتیبه امکان مخصوصی
برای هر بازیکن به وجود می اورد مانند کتیبه ی چشمان عقاب که باعث چند
برابر شدن قدرت جاسوس های ان اکانت می شوند بعد از گذشت حدود ۶ ماه یعنی در
ماه دوازدهم بازی این قوم که دیگر دهکده ای ندارد مجددا دارای ۶۰ دهکده
میشود در این دهکده ها نیز کتیبه هایی وجود دارند در تمام دهکده ها کتیبه
هایی وجود دارند که نقشه ی ساخت عمرات جادو نام دارند بازیکنان با تسخیر
این کتیبه ها می توانند عمرات جادو یا همان شگفتی جهان یا همان WW که مخفف
کلمه ی Wonder of the World می باشد را بسازند این ساختمان دارای ۱۰۰ مرحله
است که در هر مرحله منابع زیادی را احتیاج دارد هر بازیکن که بتواند زود
تر این ساختمان را به سطح ۱۰۰ برساند برنده ی سرور خواهد شد در هر ۵ سطح که
این ساختمان ارتقا می یابد یعنی در مرحله ی ۵ . ۱۰ . ۱۵ . ۲۰ و... یه حمله
ی بزرگ از طرف ناتار ها به ان دهکده انجام میگیرد اما در سطح ۹۵ به بعد در
هر سطح ارتقا یک حمله انجام می شود نکته اینجاست که وقتی شگفتی جهان به
سطح ۵۰ می رسد باید ان بازیکن در اتحادی قرار بگیرد که ان اتحاد دارای یک
شگفتی جهان دیگر باشد یعنی از سطح 50 به بعد لازمه ی این است که یکی از هم
اتحادی های ان بازیکن بتواند نقشه ی دیگر ساخت شگفتی جهان را بدست اورد در
این میان همر ها که خود بازیکنانی بسیار قدرتمند هستند هم به شگفتی جهان
حملهمی کنند زیرا بازیکنان تراوین اعتقاد دارند که فقط باید ناحیه ی خودشان
پیروز سرور باشد به همین علت شگفتی جهان ناحیه های دیگر را دوست نمی دارند
و خواهان سرکوبی ان هستند به جرعت می توان گفت در تراوین هیچ دفاعی نیست
که در مقابل هجوم همر ها بتواند کاملا مستحکم و هم چنین با تلفات کمتر از
2000 سرباز ایستادگی کند و این چنین بازی به پایان می رسد داستان اصلی بازی
از این قرار است که ناتار ها این کتیبه ها را از نیاکان ما ربوده هاند و
رعب و وحشتی در دل انان انداخته اند و ما به بازی امده ایم تا بتوانیم این
کتیبه را باز ستانده و ساختمانی را که زمانی ناتار ها تخریب کرده بودند
دوباره بنا کنیم